خطاهای سئو و مدیریت وب سایت که به رتبه بندی شما آسیب می رساند؟!

خطاهای سئو و مدیریت وب سایت
خطاهای سئو و مدیریت وب سایت  می تواند تمام برنامه های بازاریابی دیجیتال شما را بی اثر کند. برای صاحبان وب سایت ها و / یا مدیران، مسیرهای زیادی برای بازاریابی و بهینه سازی آنلاین وجود دارد. از سئو گرفته تا PPC و بازاریابی محتوا تا بازاریابی رسانه های اجتماعی، قطعا هیچ کمبود روشی برای رسیدن به اهداف تان وجود ندارد. با این حال، این گزینه ها و فرصت ها برای وب سایت شما قوانینی دارد. که ملزم به رعایت آنها هستید. در غیر اینصورت وب سایت تان به مشکل برخواهد خورد.
با مطالعه این مقاله و اجرای نکات ذکر شده در آن، این شانس را خواهید داشت که گوگل موتور جستجوی شما برای بازاریابی و بهینه سازی آنلاین باشد. در رابطه با سئو و مدیریت وب سایت ، گوگل قوانینی دارد. که به دقت توسعه داده شده اند. و با گذشت زمان تکامل پیدا می کنند. دستورالعمل هایی که گوگل برای سئو و مدیریت وب سایت دارد بر ارائه بهترین تجربه و اطلاعاتِ ممکن برای کاربران تمرکز دارد. و همچنین از تقلب هر وب سایت و یا نام تجاری جلوگیری می کند. پس با دوری کردن از خطاهای سئو و مدیریت وب سایت به ارتقا رتبه وب سایت خود کمک کنید.

مراقب متخلفین گوگل باشید
گفته می شود که نمونه های بسیاری وجود دارد که در آن کسب و کارها به دلیل اشتباهات رخ داده در گوگل یا جریمه اشتباهی صدمه دیده و حتی با شکست مواجه شده اند. شما احتمالا داستانهای ترسناکی از وقوع این اتفاق برای صاحبان وبسایت شنیده اید. دیده اید که در رتبه بندی تنزل شدید داشته اند. یا متوجه شده اید که آنها قربانی یک بروز رسانی الگوریتمی شده و جریمه شده اند. چنین مجازاتی می تواند به شدت به یک وب سایت یا کسب و کار صدمه بزند. زیرا می تواند بر ترافیک، رتبه بندی و عملکرد منفی تاثیر بگذارد.
فهرست بلندی از خطاهای سئو و مدیریت وب سایت وجود دارد که می تواند موجب گرفتن کارت قرمز یا مجازات وب سایت ها توسط گوگل شود. به نظر می رسد چندین روش رایج در این زمینه وجود دارد. که موجب صدمه دیدن کسب و کارها می شود. در ادامه مواردی درباره خطا در سئو و مدیریت وب سایت ارائه می شود. آنها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که به طور فعال اقدام به جلوگیری از این لغزش ها می کنید.

خطاهای سئو و مدیریت وب سایت
سئو بلک هت یا سئو کلاه سیاه
یکی از رایج ترین خطاهای سئو و مدیریت وب سایت که آنها را در معرض مشکل قرار می دهد، سئو بلک هت است. که شامل شیوه های سایه، مانند cloaking (پنهان کردن)، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (keyword stuffing)، استفاده از متن پنهان، استفاده از مزرعه لینک (link farms) ، و غیره است. به طور خلاصه، روش های سئو بلک هت قوانین سئو را دور می زنند. تا در کمترین زمان بهترین نتایج سئو را حاصل کنند. سئو هیچ راه میان بری ندارد. و هر گونه کسب و کاری که بخواهد چنین راه های میان بری را اتخاذ کند، قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواد شد.

متأسفانه برخی از کسب و کارها شرکتی را استخدام می کنند که فکر می کنند، یک شرکت سئو معتبر است. و پس از اینکه توسط گوگل گرفتار شدند متوجه می شوند که آنها سئو بلک هت انجام می دهند. به عنوان یک قاعده کلی، صاحبان و مدیران وب سایت ها باید با سئو بلک هت ها آشنا شوند. تا بتوانند در صورتی که از ارائه دهنده خدمات سئو تخلفی در این باره انجام دادند، فورا متوجه شده و از این کار جلوگیری کنند.

محتوای تکراری
بسیاری از صاحبان وب سایت ها و مدیران متوجه نیستند که محتوای تکراری چه مشکلی به وجود می آورد. محتوای تکرای مشکلی است که به طور ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک با صدها صفحه فهرست محصول، صدق می کند، ارائه ی مکرر محتوای جدید و منحصر به فرد دشوار است. با این حال، در نظر گوگل، محتوای تکراری معادل با اطلاعات کم کیفیت یا بی فایده برای کاربران است. متن وب سایت شما باید به خوبی نوشته شود و در هر صفحه منحصر به فرد باشد.

پست مهمان (یا guest blogging) بیش از حد
گوگل به تازگی اخطاری برای سوء استفاده از پست مهمان برای به دست آوردن لینک ها صادر کرد. در واقع پست مهمان به هیچ وجه بلک هت یا استراتژی سایه نیست. با این وجود، داشتن مقاله ای که در میان سایت های مختلفِ بسیاری منتشر شده و یا داشتن پست مهمان با کیفیت پایین نقض دستورالعمل های توزیع گوگل محسوب می شود. و باید از آن اجتناب شود. به ویژه برای وبلاگ نویسان، تمرکز بر ایجاد روابطی که فرصت های پست مهمان با ارزش را ایجاد می کنند، لازم است. پست های وبلاگ مهمان شما باید بهترین کار شما باشد. و به هیچ وجه نباید حاوی محتوای اسپم یا بی فایده باشد. در غیر اینصورت گوگل با شما برخورد خواهد کرد.

سرعت آهسته صفحه/ یا سایت با عملکرد ضعیف
این موضوع بسیار مهم است، زیرا گوگل به طور منظم سایت ها و حساب ها را برای بررسی چگونگی عملکرد و دسترسی آنها باز می کند. داشتن سرعت کم صفحه، ریسپانسیو نبودن و یا دشوار بودن هدایت سایت به گوگل نشان می دهد که سایت شما گزینه خوبی برای کاربران در نتایج جستجوی آنها نیست. در حال حاضر ما می دانیم که سرعت صفحه، ریسپانسیو بودن و سهولت خزیدن وب (کرول کردن سایت شما) در الگوریتم ها موثر هستند. بررسی اینکه وب سایت شما در تست کاربر عمل می کند و تست سرعت صفحه، هر دو چیزهایی هستند که صاحبان وب سایت ها باید آنرا بررسی کنند، البته در صورتی که قبلا آنها را بررسی نکرده باشند.

وب سایت های هک شده
امنیت عامل مهمی برای گوگل است. زیرا آنها می خواهند بدانند که اطلاعات کاربر در وب سایت هایی که بازدید می کنند، امن است. وب سایت های هک شده در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته و تهدیدی جدی برای عملکرد و موفقیت وب سایت ها و نیز امنیت کاربران است. ایمن کردن وب سایت گامی مهم و ضروری است. که همه مدیران وب در صورتی که قصد موفقیت در گوگل را دارند، باید انجام دهند. استفاده از شیوه های ساده مانند اجرای احراز هویت دو مرحله ای برای خرید بسته های امنیتی پیشرفته تر، به نفع شماست. و امنیت وبسایت شما را حفظ کرده و از مجازات گوگل جلوگیری می کند.

مطالبی که گفته شد فقط مقدمه ای بر  خطاهای سئو و مدیریت وب سایت بود. درحالت کلی خطاهای سئو و مدیریت وب سایت به پاره ای از جملات محدود نمی شود. گستره عظیمی دارد که با راه تجربه بدست می آید. بدانیم که وب سایت ها پایه های بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند و باید به صورت حرفه ای مدیریت گردند.

ده نکته جهت بهبود وضعیت سئو مطالب

بهبود وضعیت سئو مطالب
نوشتن یک پست و یا وبلاگ، مثل سایر نوشته ها، یک هنر است. برای اینکه بتوانید خوانندگان خود را علاقه مند نگه دارید، شما می بایست در مورد رعایت ساختار مناسب و ارسال متون جذاب و مفید فکر کنید. شما می توانید با استفاده از تیتر اصلی، تیتر دوم و پاراگراف های واضح متن به خوانندگان خود در درک ایده اصلی پست خود کمک کنید و همچنین به بهبود وضعیت سئو مطالب خود بپردازید. اگر آنها قادر به درک آن شوند، تمایل بیشتری به لایک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی پیدا می کنند. و این باعث ارتقای رتبه شما می گردد. پس بنابراین برای ارتقای رتبه گوگل خود، می بایست مهارت های نوشتن خود را ارتقا دهید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ویروس های اینترنتی

برخی از افراد، اینطور فکر می کنند که اهداف سئو و جذب و نگهداری مخاطب، ۲ هدف متضاد با هم هستند. در صورتی که ما با این تفکر مخالف هستیم. درواقع، اگر شما یک سئوی خوب و جذاب بخواهید، می بایست از کلماتی که اغلب استفاده می شوند استفاده کنید. اما اگر می خواهید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید هم ممکن است به خوانا بودن متن خود آسیب بزنید. بنابراین نباید هیچ یک از این دوکار رو انجام دهید.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای ایجاد یک مطلب جذاب و خواندنی با سئو خوب برای شما عزیزان ارائه کنیم. همینطور نشان دهیم که این دو هدف می توانند دست به دست هم بسیار خوب عمل کنند.

راهنمایی مقدماتی برای نوشتن یک وبلاگ خوب
قبل از هر چیزی، یک وبلاگ می بایست یک قطعه خوب نوشتاری باشد. برخی از وبلاگ نویسان در همان لحظه که تصمیم به ایجاد وبلاگ می گیرند، شروع به نوشتن می کنند. آنها همان چیزی را تایپ می کنند که در آن لحظه به ذهنشان خطور کرده. بعضی اوقات ممکن است این کافی و مناسب باشد چراکه آنها بصورت ذاتی این استعداد را دارند. اما برخی دیگر نیاز به کمی کمک دارند.

۱- قبل از نوشتن فکر کنید
در مورد پیام نوشته خود به شدت فکر کنید. چه چیزی می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید و یا چه خواسته ایی از آنها دارید؟ هدف متن شما چیست؟ و در آخر پس از مطالعه نوشته خود، انتظار دارید مخاطبان چه کاری انجام دهند؟ قبل از شروع نوشتن، پاسخ این سوالات را برای خود مشخص کنید.

۲- ساختار پست وبلاگ خود را بنویسید

مطلب خود را با یک ساختار مشخص آغاز کنید. ساختار شامل موارد:

مقدمه ای در خصوص موضوع ای که می خواهید به آن بپردازید.
قسمت اصلی متن که به شرح کامل آنچه می خواهید منتقل کنید می پردازد.
نتیجه گیری انتهایی که به استنباط شما و خلاصه متن اختصاص دارد.
هر آنچه که می خواهید بنویسید را در این سه بخش بنویسید. در حال حاضر شما یک نسخه خلاصه از نوشته خود دارید و آماده آغاز هستید.

۳- استفاده از پاراگراف
همه از پاراگراف استفاده می کنند. اما شما مطمئن شوید که امکان استفاده از آن وجود دارد. تنها به این خاطر که یک جمله زیبا به نظر می رسد، آن را از سر خط شروع نکنید. باید یک دلیل برای ساخت پاراگراف وجود داشته باشد. برای هر پاراگراف می بایست یک مفهوم یا موضوع اصلی وجود داشته باشد. از خودتان سوال کنید که مفهوم اصلی شروع این پاراگراف چیست. شما می بایست قادر به درک مفهوم اصلی یک جمله باشید. اگر شما نیاز به جمله های بیشتر داشته باشید، شاید نیاز به پاراگراف های بیشتر هم داشته باشید.

۴- استفاده از عنوان ها
عنوان ها به صفحه ساختار می دهند. پس بنابراین می بایست از آنها استفاده شود. استفاده از آنها فهم مطالب را آسان می کند و همینطور برای SEO نیز بسیار مفید هستند. عنوان ها به فهم گوگل در تشخیص مفهوم مطالب کمک می کنند و در نتیجه با بهبود وضعیت سئو، بر رتبه وب سایت شما نیز تاثیر می گذارند. اگر شما می خواهید که کاربران به راحتی مسیر خود را در مقاله شما پیدا کنند، می بایست از سرفصل ها استفاده کنید. سرفصل ها مخاطبین را راهنمایی می کنند، به آنها در رویت بهتر مطلب شما کمک می کنند و همینطور به مطلب شما ساختار می دهند. از کلمات کلیدی خود در سرفصل ها استفاده کنید. البته نه در همه آنها چرا که باعث نامفهوم شدن مطلب شما می گردد.

۵- استفاده از کلمات سیگنال دهنده
کلمات سیگنال دهنده به مخاطبان در رویت بهتر و درک بیشتر نوشته شما کمک می کنند. برای مثال، سه دلیل برای خرید محصول شما توسط مردم وجود دارد. شما می بایست از کلمات سیگنال دهنده به این شکل استفاده کنید: “اول از همه” ، “مورد دوم” ، “مورد نهایی”. همچنین کلماتی مانند “با این حال” ، “قطعا” ، “در واقع” و … سیگنال مشخصی را به مخاطبان ارسال می کنند. برای مثال، پس از دیدن کلمات سیگنال دهنده مثل “در نتیجه” ، “پس” ، “به این دلیل” مخاطب منتظر خواندن نتیجه مورد نظر است. سیگنال دهنده ها در مشخص شدن ساختار نوشته شما نقش تعیین کننده ای دارند.

۶- اجازه دهید سایرین نوشته شما را بخوانند
قبل از انتشار نوشته خود، از سایرین بخواهید که متن شما را مطالعه کنند و در صورت وجود ایرادات احتمالی به شما اطلاع دهند. از آنها بپرسید که آیا مفهوم اصلی را به خوبی درک کرده اند؟ در نهایت با استفاده از بازخوردی که از آنها می گیرید به تصحیح نوشته خود بپردازید.

۷- مناسب سازی طول مقاله
اطمینان حاصل کنید که نوشته شما حداقل شامل ۳۰۰ کلمه می باشد. گوگل به نوشته های طولانی علاقه بیشتری دارد ولی مخاطبان ممکن است از دیدن حجم زیاد نوشته وحشت کنند. در نتیجه سعی کنید نوشته خود را تا حداکثر ۷۰۰ کلمه به اتمام برسانید. و بصورت یک قانون کلی: سعی کنید عبارات جستجو خود را به ۱ تا ۲ درصد از نوشته اختصاص دهید. بنابراین  برای یک مقاله ۳۰۰ کلمه ای، مناسبه که ۳ الی ۶ بار از عبارات جستجو استفاده کنید.

۸- لینک کردن به مطالب قبلی
اگر شما هم اکنون مطلبی نوشته شده در ارتباط با موضوع فعلی دارید، لینک کردن آن را به مطلب فعلی فراموش نکنید. اینکار نوشته شما را قوی تر نشان می دهد چراکه شما در این خصوص نوشته بیشتری در اختیار مخاطب قرار می دهید. گذشته از آن، ساختار لینک شما برای گوگل اهمیت دارد و در بهبود وضعیت سئو و رتبه سایت شما تاثیر می گذارد. و البته ممکن است خواننده نیز علاقه مند به خواندن بیشتر در خصوص مطلب شما باشد.

۹- اضافه کردن مطلب بصورت منظم
افزودن اطلاعات واقعی و کاربردی به وب سایت خود این پیام را به گوگل منتقل می کند که وب سایت شما پویاست. این یکی دیگر از اقداماتیست که به بهبود وضعیت سئو شما کمک می کند. در صورتی که وب سایت شما پویا نباشد، گوگل کمتر آن را رصد می کند و این می تواند در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

۱۰- استفاده از افزونه های مناسب
برخی افزونه ها به تحلیل و بررسی محتوای نوشته های شما می پردازند، و به شما کمک می کنند تا نوشته خود را برای مخاطبان خوانا تر و قابل فهم تر کنید. اگر شما تمایل به نصب افزونه بر روی سایت خود ندارید، می توانید از آنالیزگر های آنلاین برای این امر کمک بگیرید.

امیدوارم از مطالعه این مطلب بهره لازم را برده باشید. در صورتی که شما نیاز به تولید محتوا برای وب سایت خود دارید و یا نیاز دارید وضعیت سئو مطالب و وب سایت خود را بهبود ببخشید .

در آخر از شما خواننده محترم تقاضا داریم نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.